Sugedo variklis – remontuoti ar keisti?

Padidėjusios variklinės alyvos sąnaudos, automobilio galios sumažėjimas, sunkus mašinos užvedimas – visa tai signalizuoja apie galimą variklio gedimą ar atskirų jo detalių susidėvėjimą. Nors mintis apie variklio gedimą dažnam vairuotojui kelia siaubą baiminantis didelių išlaidų, ne visuomet būtina keisti visą variklį. Kartais užtenka jo remonto ar tik dalinio remonto, kai detalės keičiamos neišėmus iš automobilio paties variklio. 

 

Kas nutiko varikliui?

Variklis - tai automobilio „širdis“. Šios sudėtingos detalės gedimai gali būti kritiniai, tačiau gali būti ir gana lengvai pataisomi. Svarbiausia – tiksli ir laiku atlikta diagnostika. Nes uždelsus problemos gilėja, o vienas pažeidimas gali daryti žalą visoms kitoms variklio dalims, todėl ignoruojant variklio gedimą vėliau gali tekti labai plačiai atverti pinigines. 

Pagrindinės variklio problemos dažniausiai yra šios: stipriai susidėvėjusios atskiros detalės, sumažėjusi kompresija, išaugęs variklinės alyvos suvartojimas. Kalbant apie variklio kompresiją, ją turėtų pamatuoti automobilių salono meistrai ir pagal gautus parametrus pasiūlyti remontą ar keitimą. Jeigu nuolat sukant starterį variklis sunkiai užsiveda, laikas atlikti kompresijos matavimą. Antraip vieną dieną galite tiesiog nebepajudėti iš vietos. Jei važiuojant girdisi įtartinas variklio varškėjimas, kalti gali būti susidėvėję stūmokliai. Jiems pakeisti dažnai užtenka dalinio variklio remonto, kai pats variklis neišimamas iš automobilio. Pastebėjus, kad išaugo variklinės alyvos sąnaudos, įsitikinkite, ar ji neišteka per nesandarias tarpines. Jeigu tarpinės sandarios, gali tekti ardyti variklį ir ieškoti priežasties kitose susidėvėjusiose detalėse: stūmokliuose, jų žieduose ir vožtuvuose. 

 

Kada remontuoti, o kada keisti?

 

Dažna nuomonė – pakeisiu variklį ir bus ramu. Tačiau variklio keitimas yra ne visuomet reikalinga ir labai brangi procedūra. Siekiant sutaupyti kartais pasirenkama keisti variklį ne į naują, o į dėvėtą. Pavojus tai darant yra tas, kad niekuomet nesate šimtu procentų tikri, ar dėvėto variklio rida tikrai yra tokia, kokią nurodo pardavėjas. 

Variklį neišvengiamai keisti reikia tik tuomet, kai tikrai stipriai susidėvėjusi ne viena jo detalė, o automobilis nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų. Prisiminkite, kad ir prastai veikianti automobilio elektronika ar susidėvėjusi kuro įpurškimo sistema turi didžiulį poveikį variklio darbui. Jeigu atliksite kapitalinį variklio remontą, tačiau kiti mazgai nebus tvarkingi, neilgai džiaugsitės rezultatais. Tokiais atvejais kartais labiau apsimoka iš viso pirkti naują automobilį, nei remontuoti jo seną variklį ir laukti naujų gedimų. 

Tačiau jei jūsų automobilis pakankamai geros būklės, o variklio gedimas tik vienoje detalėje, remontas gali būti patikima ir pigesnė išeitis. Dalinis variklio remontas gali būti gera išeitis, kai yra padidėjęs alyvos suvartojimas ar sumažėjusi kompresija. Toks remontas atliekamas neišimant variklio iš automobilio. Keičiamos tik kai kurios detalės, pavyzdžiui, stūmoklio žiedai, ar tvarkomi vožtuvai. Šis variantas tinkamas nedideliems gedimams, kai bendra variklio būklė yra gera. Kapitalinis variklio remontas – tai sudėtinga ir labai brangi procedūra.  Jos metu išimamas ir išardomas variklis, keičiamos visos susidėvėjusios detalės. Automobilių remonto salone išgirsite, kad po kapitalinio variklio remonto, jūsų automobilio „širdis“ bus kaip nauja. Tačiau viskas priklauso nuo meistrų profesionalumo. Todėl nerekomenduojame atlikti kapitalinio variklio remonto pigiuose „garažiniuose“ salonuose.