Kodėl blogai valo valytuvai ir ką daryti?

Lietingą dieną užsikertantys, prastai valantys, cypiantys ir stiklą braižantys valytuvai – beveik kiekvienas vairuotojas yra susidūręs su šia problema. Pirma mintis tokiais atvejais – keisti valytuvus. Tačiau trafic.lt specialistai pataria neskubėti ir nešvaistyti pinigų vėjais. Labai dažnai valytuvų problemas galima išspręsti tiesiog žinant, kaip elgtis. Jei valytuvai prastai valo, kalta gali būti nešvara, susidėvėjusios gumelės (kurios yra keičiamos), kitų detalių nusidėvėjimas ir net netinkamas skystis. 

Priklausomai nuo tipo ir kokybės automobilio langų valytuvai tarnauja nuo 0,5 iki 1,5 metų. Jei nepraėjo nei pusmetis, o  valytuvai blogai valo, greičiausiai išsirinkote netinkamus arba prastai juos prižiūrite. Jeigu valytuvai dar nėra nusidėvėję, bet vis tiek palieka ant stiklo purvo ir drėgmės dryžius, neskubėkite jų keisti. Gali būti, jog purvo tiesiog prisikaupė per daug. Tokiu atveju paimkite riebalus veikiančio valiklio (pavyzdžiui, vandens su indų plovikliu) ir suvilgytu skudurėliu perbraukite per valytuvo gumeles. Gerai nuvalykite ir patį stiklą. Tam naudokite specialias priemones, kad stiklo nesubraižytumėte. Stiklo įbrėžimuose vėliau kaupiasi purvas, o žiemą - ledas, valytuvams dirbant įbrėžimai gilėja ir galiausiai gali tekti keisti patį stiklą. 

Kita priežastis, kodėl valytuvai ant stiklo palieka dryžius – neteisingai parinktas ar labai pigus langų apiplovimo skystis. Nekokybiškas skystis palieka ant lango riebią plėvelę, todėl net gerai valantys valytuvai nepaliks lango švaraus. 

Kartais valytuvai prastai valo langą dėl to, kad valytuvo šluotelė ne pilnai prisispaudžia prie stiklo. Tuomet taip pat neverta keisti valytuvų. Tiesiog sureguliuokite valytuvo spyruoklės įtempimą ar paprašykite, kad tai padarytų automobilių remonto salone. Tiesa, jeigu šluotelė prie stiklo prisispaudžia per stipriai, valytuvams dirbant girdite cypimą. Todėl valytuvas priglusti turi nei per daug, nei per mažai. 

Šluotelė gali neprisispausti prie stiklo ir dėl susidėvėjusio tvirtinimo mechanizmo. Patikrinkite visą tvirtinimo mechanizmą. Jei jis nusidėvėjęs, valytuvų pakeitimas tiesiog neišspręs problemos. Nusidėvėjimą lemia purvas, šaltis, ilgas naudojimo laikas. 

Dažniausiai pirma nusidėvi ne pats valytuvas, o tik jo gumelė. Gumelės yra lengvai pakeičiamos ir randamos kiekvienoje automobilių dalių parduotuvėje. Gumelių kaina nėra didelė, tačiau į ją verta atkreipti dėmesį. Iš prasto gumos mišinio pagamintos automobilių valytuvų gumelės greitai nusidėvi, o kartais vos už dėtos iš karto prastai valo stiklą, cypia ir palieka dryžius. Taip pat prieš keisdami gumelę įsitikinkite, ar nesurūdijęs ir nenusidėvėjęs pats tvirtinimo rėmas. Apžiūrėkite ir valytuvų šluoteles, ar jos ne išsikraipė, ar nekliba. Jei taip, tuomet teks keisti visus valytuvus. 

Jei norite mažiau problemų su valytuvais, rinkitės berėmius. Jie ne taip greit nusidėvi, rečiau prišąla prie stiklo, jų guma – patvaresnė ir mažiau paveiki temperatūros svyravimams. Brangiausi – hibridiniai valytuvai, tačiau jie ilgiausiai ir tarnauja. Vis dėl to ne visuomet verta mokėti daugiau. Paprasti, tačiau kokybiški, jūsų automobiliui tinkantys valytuvai taip pat kokybiškai atliks savo funkciją. 

Valytuvus keisti reikėtų du kartus per metus – pasibaigus žiemai ir po vasaros. Tačiau vairuotojai dažnai numoja į šią taisyklę ranka ir laukia, kol valytuvai labai prastai valo. Tai – didelė klaida. Prisiminkite, kad valytuvus pakeisti yra sąlyginai labai nebrangu, palyginus su subraižyto lango keitimu.