Naudotas ar naujas – kokį automobilį rinktis?

Ruošiantis pirkti automobilį pirmas kylantis klausimas – investuoti į naują ar pasitenkinti naudota mašina. Pavyzdžiui, už 15 tūkst. eurų galite rinktis tarp nedidelio ekonomiško naujo automobilio ir šiek tiek erdvesnio aukštesnės klasės naudoto. Abu variantai turi tiek pliusų, tiek minusų. Trafic.lt specialistai pateikia pagrindinius kriterijus į kuriuos verta atsižvelgti priimant sprendimą.

Kaina

Kaip jau minėjome, galvoti apie ekonominės klasės naują automobilį galite pradėti maždaug nuo 15 tūkst. eurų. Tačiau nepamirškite, kad vos išvažiavus iš autosalono mašinos kaina iš karto krenta. Jau per pirmuosius naudojimo metus naujas automobilis nuvertės iki 40 proc. Sekančiais naudojimo metais automobilio nuvertėjimas – ženkliai mažesnis. Todėl daugelis automobilistų pritars, kad kainos atžvilgiu labiausiai apsimoka pirkti metus ar dvejus pavažinėtą automobilį, kuris jau nebėra toks brangus, kaip ką tik iš salono, tačiau visa dar beveik „šviežias“. Deja, Lietuvos automobilių rinkoje tokių variantų nėra itin daug. Jie greit išgraibstomi arba iškeliauja pardavimui į užsienį.

Patvarumas ir garantija 

Pirkinys tiesiai iš salono beveik garantuotai ateinančius keletą metų nekels jokių rūpesčių. Naujiems automobiliams suteikiama ir garantija, kuri užtikrina, kad neturėsite papildomų išlaidų jei kas nors sugestų. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, kad skirtingoms detalėms gali būti taikomas skirtingas garantijos laikas. Po kelerių metų galite gauti jau nebe pilną, o tik dalinį garantinį aptarnavimą.

Tuo metu pirkdami naudotą automobilį jokios garantijos negausite. O ir pats automobilis praktiškai prilygsta loterijai. Apžiūros ir pirkimo metu gali atrodyti techniškai tvarkingas ir daug žadantis, tačiau vėliau gali pažirti nelauktos ir brangiai kainuojančios staigmenos. Jei automobilio pardavėjas ne pilnai patikimas, išlieka galimybė, jog nusipirksite daužtą ar skendusį automobilį. Jo „traumos“ išlys vėliau ir gali brangiai kainuoti.

Remontas

Nusipirkus naują automobilį galite tikėtis mažiausiai 5 metus pravažinėti be remonto. Žinoma, būtinybė kas sezoną ar du pasikeisti tepalus, oro filtrus bei atlikti kitas profilaktines procedūras išlieka. Tačiau rimtų remonto darbų ilgą laiką neprireiks. Naudotas automobilis savo ruožtu sugesti gali bet kada. Tačiau čia iškyla kitas momentas – automobilio klasė, jo elektronikos ir mechanikos sudėtingumas bei iš to išplaukianti detalių kaina.

Joks automobilis netarnaus amžinai. O kuo brangesnis ir naujesnis, tuo brangesnės bus ir jo detalės. Be to naujausi automobiliai turi sudėtingas elektronines sistemas už kurių remontą teks nemažai suploti. Greičiausiai ir gerą meistrą, išmanantį sudėtingas naujas sistemas, rasite ne bet kuriame mieste. Nenuostabu, kad kai kurie automobilistai mieliau renkasi senesnius automobilių modelius.